Registreringsgebyr
Når du har sendt dit barns indmeldelse, modtager du hurtigst muligt en mail med information om pladser og venteliste for din årgang.
Hvis dit barn får en plads ved indmeldelse, opkræver vi et registreringsgebyr på kr. 600,-
Der opkræves ikke gebyr for optagelse på venteliste.

Registreringsgebyr tilbagebetales ikke ved eventuel senere udmeldelse.

Betalingsoplysninger finder du i mailen. Når betaling af registreringsgebyret på kr. 600 er registreret, har dit barn en plads.

Indmeldelsesgebyr
Hele indmeldelsesgebyret er på kr. 3.000,-. Dette opkræves i 2 rater af 1.500,-. Første rate opkræves ca. 18 måneder før skolestart. Anden rate opkræves ca. 10 måneder før skolestart.
Ved betalingen af dette, fastholder du barnets plads på Vesterlund Efterskole.

Indmeldelsesgebyret tilbagebetales ikke ved eventuel senere udmeldelse.

Skolepenge
De øvrige skolepenge indbetales i 11. rater. Første rate forfalder til betaling den 1. juli i året for skolestart.

Hvad dækker skolepengene
Beløbet dækker alle udgifter, som er fælles for eleverne. Det vil sige undervisning, kost og logi, opvisningstøj til gymnastik, skoledragt, rejser til udlandet og ekskursioner.

Udmeldelse midt i et skoleår
Ved afbrydelse af opholdet beregnes 4 ugers skolebetaling fra den dato hvor opholdet afbrydes. Fra den dato, hvor et ophold afbrydes, ydes der ikke statstilskud, hvorved det fulde skolepengebeløb for disse fire uger skal betales.

Ved afbrudt samarbejde fra skolens side, gælder samme regler som ved egen udmeldelse, hvor der herved også opkræves 4 ugers skolebetaling.

Snus, rygning, alkohol og euforiserende stoffer
Det er ikke foreneligt med at være på Vesterlund Efterskole, at (ind)tage og/eller bruge snus, cigaretter, spiritus eller euforiserende stoffer. Skolen er røgfri og snusfri for både elever, medarbejdere og gæster. Spiritus og euforiserende stoffer må heller ikke indtages eller medbringes på vej til eller fra skolen. Hvis en elev møder op på skolen i påvirket tilstand, kontaktes familien med det samme og eleven hentes hjem.

Ved accept erklærer vi os indforstået med ovenstående vedrørende ansøgning om optagelse på Vesterlund Efterskole.